מבוא חמה

מתוך ParaWiki
גרסה מ־13:35, 7 בדצמבר 2009 מאת Goldi (שיחה | תרומות) (דף חדש: <span style="color:red">'''נתונים אלו נאספו ממקורות שונים, ולא אושרו על ידי שום גורם מקצועי או מוסמך. שימוש בנתוני…)

(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

נתונים אלו נאספו ממקורות שונים, ולא אושרו על ידי שום גורם מקצועי או מוסמך. שימוש בנתונים אלו הינה באחריות המשתמש בלבד!

מי טס כאן? חברי אגודה וותיקי הענף

כללי

• מצוק בזלתי תלול באורך חמישה קילומטר, מחורץ בוואדיות.
  • בחלקו הדרום מערבי של הבשן (רמת הגולן) , קילומטר אחד מדרום לקיבוץ מבוא חמה. נ"צ: מזרח 748383, צפון 3624083
  • האזור עשיר בחיות בר, ונשרים דואים לאורך המצוק יחד עם הטייסים.
  • גובה: 359 מטר מעל פני הים. 490 מטר מפני השטח.
  • כיוון המראה: צפון-מערב עד דרום-מערב. 240-300 מעלות
  • מגבלת רוחות: 5 עד 25 קמ"ש בתנאים יציבים. 20 קמ"ש בתנאים לא יציבים.
  • דרגה: מתאים לכל הדרגות.

המראה

• עמדת המראה היא מדרון מתון, רחב ונוח להמראה.
  • בקיץ, לקראת הצהריים נכנסת בריזה חזקה מאד עם משבים חזקים. יש להימנע מהמראה לפני ההתחזקות.
  • מגבלות טיסה: ברוח צפונית-מערבית משמאל לעמדה הזרימה היא במקביל לרכס, וכן נוצר רוטור לכן, יש להיזהר מאיבוד גובה ומקיפולי כנף.
  • לא לטוס קרוב לרכס בגלל מערבולות חזקות הנוצרות במצוק.
  • הערוץ 200 מטר מצפון לעמדה הוא אלים במיוחד וקיפל כבר לא מעט חופות.
  • לא לגרד נמוך מדי במורד ההר בעל השיפוע המתון. סינק בלתי צפוי יכול להנחית אותך באמצע ההר, שהוא שדה מוקשים.

נחיתה

• להיזהר מקו מתח העובר מזרחית לשדה בשולי המורד.
  • זהירות: לעיתים החקלאים מותחים בחלקו המזרחי של שדה הנחיתה גדר נמוכה נגד פרות.
  • צפונית ודרומית לשדה הנחיתה יש ערוצים שלא קלים לזיהוי מהאוויר.
  • הימנעו מפגיעה בשדה חקלאי מעובד.
  • מגובה מספיק אפשר לנחות למעלה ליד הכביש ולא קרוב למצוק, על-מנת להימנע מרוטורים ענקיים הנוצרים עד למרחק של 200 מטר מהצוק.

גישה לאתר

• מצומת צמח נוסעים מזרחה ועולים לכיוון חמת גדר, כ-3 ק"מ. בצומת פונים שמאלה לכיוון מבוא חמה. כ-1 ק"מ לפני מבוא חמה פונים מערבה עד לעמדה.
  • דרך נוספת: בכביש החקלאי (המסומן ככביש לרכב חקלאות בלבד), לפני הכניסה לקיבוץ עין גב: פונים מזרחה, כ-5 ק"מ בהסתעפות ימינה, כ-6 ק"מ למבוא חמה, עוברים את היישוב ואחרי 1 ק"מ ימינה לעמדה.
  • שתי הדרכים הן טובות. אם רכבך ישן ונוטה להתחמם, כדאי לבחור את הכביש החקלאי (שהוא אומנם הרבה יותר משובש, אך לרכב יש יותר הזדמנויות להתקרר - בניגוד לעליות של חמת גדר שמכילות עיקולים רבים).