הבדלים בין גרסאות בדף "מטס ממ"רים לזכר יוסי קופר"

מתוך ParaWiki
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

(10 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:

'''''לך יוסי קופר חברנו אנו מקדישים טיסה זו.'''''
'''''לך [[יוסי קופר]] חברנו אנו מקדישים טיסה זו.'''''

שורה 51: שורה 54:

הרוח כבר הייתה צפונית חזקה. אספתי את הציוד והודעתי לגלית, אשתו של אהרון ניסנבאום, על מיקומי תפקידה של גלית היה איסוף המרחפים מהשטח.

כעבור שעה גלית הגיעה ברכב האיסוף שגרר עגלה גדולה שהיו בה מספר רב של מנועים, כאשר ברכב כבר ישבו מרחפים שירדו בחלקים שונים של הדרך.

[[תמונה:מטס ליוסי קופר 2001 (5).jpg|left|thumb|250px|]]

עמי ערמי נחת בעין יהב

שורה 82: שורה 86:

מקור: [http://213.8.106.62/mitznah/ccc/yossi/jimmy.htm טיסת שיא למרחק], ג'ימי קדושים.

----
[[תמונה: 027-pg56-57.jpg|center|thumb|450px|הכתבה אודות הטיסה שהתפרסמה ב"כנפיים" 27, אוקטובר 2002]]

[[קטגוריה: נוסטלגיה]]

[[קטגוריה: מצנחים ממונעים]]

גרסה אחרונה מ־09:31, 18 באוגוסט 2010

מאת: ג'ימי קדושים.

טיסה זו מוקדשת לחברנו הטוב והנשגב משכמו ומעלה

שהיה שותף בכול והיה חלק בלתי נפרד מאיתנו

עד שתאונה מצערת גדעה את המשך שהייתו במחיצתנו

לך יוסי קופר חברנו אנו מקדישים טיסה זו.

שוב התארגנו קבוצה של עשרה ממ"רים וממ"ג אחד, בין 9-10.11.01 לטיסה של סוף שבוע באזור הערבה.

כאשר המקום מאפשר לנו להנות מטיסה מעל כביש הערבה ואיסוף קל יחסי ונוח מבחינה לוגיסטית.

במיוחד בארצנו הקטנטנה שקצת קשה למצוא מקום לטיסת מרחק, ברקע ישנה אפשרות תאורטית של שיפור שיא המרחק שנעשה עד היום ללא תדלוק נוסף, העומד על 105 ק"מ.

כך התחיל מסענו באותו שישי שבת נעים של חודש נובמבר 2001.

נפגשנו ביום שישי ב9.11.01 בשעה 15:00 בתחנת הדלק של עין חציבה והתמקמנו ליד עיר אובות, כמובן שלא ויתרנו על טיסה של אחר הצהרים כאשר השמש צולפת על הרי אדום והנוף מרהיב ביופיו.

מזג האוויר היה טוב ונעים, רוח חלשה נשבה מצפון לדרום.

עלינו לאוויר וטסנו כשעה. עם חשכה התחלנו להתארגן ללינת שטח ולארוחת הערב. ישבנו לאכול ארוחה טובה ודשנה בעזרתם האדיבה של טיבו ואשתו שדאגו לכול. בגמר הארוחה ישבנו מסביב למדורה עד השעות הקטנות של הלילה מעבירים חוויות, כאשר מידי שעה מגיעים עוד מרחפים לשטח שלא יכלו להגיע במשך היום.

בשעה 5:00 לפנות בוקר השכמנו והתארגנו עם כל הציוד באזור ההמראה. התדרוך התבצע על ידי (ג'ימי), כאשר מראש דאגנו לכול האישורים (צבא ומשטרה).

בשעה 7:00 יצא אדם כפרי, ראשון המרחפים, לאוויר כאשר הרוח דרומית חלשה ואז ניתן האות להתחלת היום. בהמשך יצאו לאוויר עוד שמונה מרחפים שהם: אפי אבי-שאול, אוריאל מאיר, ארז רינצקי, אהרון ניסנבאום, ארנון שיפרוני, עמי ערמי, יובל נדל, יותם נדלר, עופר רוקנשטיין ואנוכי ג'ימי קדושים. שני מרחפים נשארו על הקרקע מאחר ונתקלו בבעיות מכניות שלא נפתרו. יצאנו לטיסה מעל כביש הערבה כאשר פנינו מופנים דרומה.

לאורך הטיסה עברתי על פני עין יהב, ספיר וצופר. כאשר הובטח לנו שהרוח תהפוך במהרה לרוח צפונית ותקל על הטיסה. בינתיים זה לא קורה.

אני רואה שקצב התקדמותי דרומה, ביחס לתכנון, אחרי שעת, טיסה איטי. אני חולף מעל פארן ומגיע לצומת מנוחה בשלב זה הרגשתי שנעשה קריר מאוד, במיוחד שלא התלבשתי כיאות.

מעל הפונדק של כושי רימון ראיתי מלמעלה ממ"ג, ככל שהתקרבתי אליו גיליתי בו את ארנון שיפרוני שנחת ב- 101. ארנון היה עם נוסע נוסף, נופפתי להם לשלום והמשכתי הלאה דרומה. בשלב זה ידעתי שחצי מהטיסה שקבעתי לעצמי, כבר מאחורי. את אדם כפרי לא פגשתי עוד למרות שהוא יצא לפני, בדיעבד התברר לי שהוא נחת בקיבוץ יהל.

עברתי מעל הקיבוצים יהל, לוטם, קטורה וגרופית והגעתי מעל מנחת יוטבתה שם היה שק רוח שהראה שהרוח התחילה להיות מזרחית וידעתי שהרוח תסתובב בשלב מסוים, חבל רק שזה לא קרה בתחילת הטיסה.

בשלב הזה אני טס כבר שעתיים וחצי ומחליט להמשיך דרומה. תוך כדי טיסה אני מבחין בקבוצה של אולטרלייטים וגלשנים ממונעים שטסים מדרום לצפון וכל פעם שהתקרבו אלי הם נופפו לי לשלום בכנפיים שלהם. נפרדתי מהם והמשכתי לכיוון החי בר ומשם לסמר.

אני שם לב שמצב הדלק שלי לא טוב ושנשאר לי בערך ליטר וחצי. החלטתי להמשיך לרחף דרומה. בהמשך אני רואה באופק את ישוב אליפז. חוצה את הישוב וממשיך לרחף דרומה לכיוון תמנע. מזג האוויר התחמם. התחילה רוח מזרחית שהתחזקה והקשתה על הטיסה, קיוויתי שהדלק יספיק עד לתמנע ולא אצטרך לרדת באמצע הדרך, ללא אפשרות להיות במקום מוצל, נחתתי בצידי הכביש בכניסה לתמנע ליד תחנת האוטובוסים.

שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת: קובץ חסר

עמי ערמי נחת בעין יהב

אהרון ניסנבאום נחת בספיר

עופר רוקשטיין נחת בצופר

אוריאל מאיר נחת בפארן

ארנון שיפרוני נחת ב- 101 בפונדק של כושי

אדם כפרי נחת בקיבוץ יהל

אפי אבי-שאול נחת בחי בר דרומית ליוטבתה

ואני ג'ימי קדושים נאספתי אחרון כיוון שנחתתי בתמנע.

במדידת מרחק בקו אווירי נמדדו מעיר אובות לתמנע 118 ק"מ שזה משפר את השיא הקודם שעמד על 105 ק"מ.

בבדיקה חופשית נמצא שכל מרחף שיפר את המרחק שהוא ביצע עד היום.

הגענו חזרה לעיר אובות כאשר אנו מלאים בחוויות של טיסה ושל נופים שונים והתחלנו לחשוב על המועד הבא למפגש טיסה.

כתב: ג'ימי קדושים, מארגן האירוע בעזרתו של יובל נדל.

נ.ב כל הטיסה ערכה כשעתיים וארבעים דקות.

צילומים: יובל נדל, אלי גודאר וג'ימי קדושים.

מקור: טיסת שיא למרחק, ג'ימי קדושים.